KPN eDivisie

eDivisie behaalt 2 miljoen views en bereikt 200.000 jongeren binnen twee weken

Twee weken na de start van een nieuw edivisie-seizoen, de officiële EA SPORTS FIFA 21-competitie van de Eredivisie in samenwerking met DreamHack Sports Games en de 18 Eredivisieclubs, zijn de wedstrijdbeelden van de edivisie meer dan 2 miljoen keer bekeken en zijn meer dan 200.000 jongeren bereikt. Ondanks de in verband met Corona aangepaste opzet kent de online esportscompetitie dus een vliegende start.

Alle 18 Eredivisieclubs speelden tot nu toe twaalf wedstrijden verspreid over zes speelronden en in totaal werden er 108 wedstrijden gespeeld. De ranglijst wordt aangevoerd door Ajax, gevolgd door AZ en FC Groningen. Na 17 speelronden bepaalt de ranglijst wie zich direct kwalificeert voor het finale-event; de top-4 van de competitie is gegarandeerd van een plek in de eDivisie Finals. De nummer vijf tot en met 12 strijden in een play-off voor de resterende vier eDivisie Finals-plekken.

Bij de eDivisie Finals staat de kampioensschaal en een totaalbedrag van € 50.000,- op het spel. Ook kwalificeren de spelers van de twee best presterende Eredivisieclubs zich voor E_Oranje, het onlangs door de KNVB gestarte esports initiatief. Daarnaast worden er drie plekken voor de Global Series European Playoffs of Play-ins (de fase voorafgaand aan het WK EA SPORTS FIFA) verdeeld onder de beste spelers. In het volgende seizoen, wat in maart begint, staat opnieuw € 50.000,- op het spel.

VEEL GOALS ZORGEN VOOR SPEKTAKEL

De edivisie is dit seizoen de meest doelpuntrijke van alle edivisie-seizoenen tot nu toe. In 108 wedstrijden werden maar liefst 368 goals gescoord. Met een gemiddelde van 3,4 goals per wedstrijd is spektakel gegarandeerd. Dani Hagebeuk van Ajax is topscorer van de edivisie met 18 goals. Het jonge talent Levi de Weerd van Vitesse volgt met 17 goals.

Wedstrijden uit de edivisie zijn elke dinsdag en woensdag vanaf 17.00 uur te zien op het YouTube-kanaal van de edivisie. Daarnaast maakt de edivisie samen met haar partners FBTO, KPN en H&M aansprekende branded content voor haar jonge doelgroep.

Dit artikel delen