KPN eDivisie

H&M is official partner van de eDivisie

H&M is de nieuwe Official Partner van de edivisie, de EA SPORTS FIFA 21-competitie van de Eredivisie. Met het partnership is het fashionmerk gedurende de gehele competitie op verschillende momenten en manieren zichtbaar, en produceert H&M een hoogwaardig video format voor de edivisie community.

H&M is in de edivisie – die op 17 november start – zichtbaar tijdens en na de gameplays en gedurende de interviews. Daarnaast wordt in samenwerking met de edivisiespelers branded content geproduceerd waarin spelers hun tips & tricks onthullen die hen zowel in hun vrije tijd als tijdens het spelen succesvol maken. Deze relevante, informatieve interviewserie wordt later in het seizoen gelanceerd, wanneer de spanning in de competitie verder is opgelopen.

“In elke samenwerking is het voor een partner essentieel om de vooraf gestelde doelstellingen te bereiken. Alle edivisie partnerships zijn bewezen succesvol geweest; van het werven van personeel tot het vergroten van top of mind awareness en overweging. Het is heel gaaf dat H&M dit avontuur aan durft, en zelfs zo ver gaat dat zij ook haar eigen digitale kanalen en winkels in zet om deze samenwerking tot een succes te maken. Ik ben er van overtuigd dat we samen met H&M onze community fantastische content en activaties gaan bieden en positieve resultaten zien aan het einde van dit seizoen.”, zegt Arnoud Schonis, Project Manager eSports bij de Eredivisie CV.

Het is heel gaaf dat H&M dit avontuur aan durft, en zelfs zo ver gaat dat zij ook haar eigen digitale kanalen en winkels in zet om deze samenwerking tot een succes te maken
Arnoud Schonis, Project Manager eSports bij de Eredivisie CV

LOOK GOOD, FEEL GOOD, PERFORM BETTER

“Wanneer je je goed voelt, dan presteer je beter. Een goede outfit kan hier absoluut aan bijdragen. De edivisie en H&M zijn mede om deze reden een mooie match. Het enorme bereik van de digitale voetbalcompetitie maakt de edivisie voor ons een uitstekende partner om een relevante groep aan te spreken. Wij kijken er enorm naar uit om samen met edivisie aansprekende content te maken waarmee we jongeren kunnen inspireren”, aldus Laura Muscas, Hoofd marketing en communicatie bij H&M Nederland.

De 360°-benadering van het partnership – waarbij de winkels, hm.com en het H&M Membership ingezet worden – zorgt ervoor dat consumenten waar, wanneer en hoe dan ook geïnspireerd kunnen worden door deze samenwerking. De aftrap vond plaats in de H&M-vestiging op het Leidseplein in Amsterdam. De etalage werd omgebouwd tot een edivisie omgeving en edivisiespelers Bob van Uden (FC Groningen) en Marc Groenland (Fortuna Sittard) waren aanwezig om hun kwaliteiten te tonen.

H&M is vanaf 17 november tot en met eind mei zichtbaar in de reguliere edivisieuitzendingen (elke dinsdag en woensdag van 18.00 tot 21.15 uur) en vanaf eind december met een speciale videoserie op het YouTube-kanaal van de edivisie.

Dit artikel delen