Voetbal Geeft

MPE21: N.E.C. Nijmegen gaat voor 500 nieuwe bloeddonoren

De Eredivisie en haar Maatschappelijk Partner, Vriendenloterij, gaan voor het vierde jaar op rij op zoek naar het beste plan voor een nieuw impactvol maatschappelijk project. Negen eredivisieclubs nemen het tegen elkaar op in de strijd om de titel en de daarbij horende bijdrage van maximaal 50.000 euro om het project te kunnen realiseren. Het publiek bepaalt samen met de jury welke clubs er in de top 3 horen. Vandaag lichten we één van de negen genomineerde projecten uit: N.E.C. Nijmegen met 'Wij geven rood, zwart, groen bloed'.

Mensenlevens redden

Bloed is voor iedereen van levensbelang. Het komt door tal van redenen voor dat mensen een bloedtekort hebben, zoals door een operatie, een zware bevalling of een ongeluk. Bloeddonoren zijn daarom altijd benodigd en zeker in 2022, een jaar waarin veel operaties ingehaald moeten worden.

500 nieuwe donoren

N.E.C. en Sanquin Bloedvoorziening bundelen daarom de krachten om nieuwe bloeddonoren in Nijmegen en omgeving te werven. Onder het motto 'Wij geven rood, zwart, groen bloed' willen de organisaties de komende twee seizoenen minimaal 500 nieuwe bloeddonoren werven onder de N.E.C.-achterban. Want hoe mooi zou het zijn als het lukt om het kloppende voetbalhart van de regio Nijmegen ook sneller te laten slaan voor bloeddonoren en daarmee mensenlevens te redden?

Supporters en sponsoren

De club wil diverse campagnes en fysieke acties organiseren om supporters te informeren over het belang van het doneren van bloed en te stimuleren om zich aan te melden als donor. Daarnaast is het doel om minimaal 5 bedrijven te laten aansluiten bij Sanquin at work. Het project wordt ondersteund door de gehele spelersgroep van N.E.C., supporters die dankzij bloedtransfusie nog in leven zijn en business partners van de club. Zo worden er 2 'geef-dagen' georganiseerd, waarbij de spelers als vrijwilliger gaan helpen.

Winnaar bekend op vrijdag 26 november

Het publiek kan tot en met 14 november stemmen op zijn of haar favoriete projectplan. De publiekstem en de jury bepalen samen welke projecten in de top drie komen en dus een projectbijdrage krijgen om hun project te realiseren.

De VriendenLoterij stelt in totaal een bedrag van 100.000 euro beschikbaar voor ‘Maatschappelijk Project Eredivisie’: 50.000 euro voor de winnaar, 30.000 euro voor de nummer 2 en 20.000 euro voor de nummer 3. De winnaar wordt bekend gemaakt op vrijdag 26 november.

Over Maatschappelijk Project Eredivisie

‘Maatschappelijk Project Eredivisie’ is een initiatief van de VriendenLoterij en de Eredivisie CV. Met deze competitie bieden zij alle achttien eredivisieclubs de kans om een vernieuwend maatschappelijk project te realiseren en zo bij te dragen aan een gezonde en sterke samenleving. Al 16 jaar is de Vriendenloterij maatschappelijk partner van de Eredivisie. Door mee te spelen met de VriendenLoterij steunen deelnemers maatschappelijke projecten en de jeugdopleiding van hun favoriete eredivisieclub.

Dit artikel delen